SAKITNYERR PAYU DARA MEMBENGKAK




Setiap ibu-ibu yang lepas bersalin pasti merasa perkara sebegini. Ada yang sampai demam bila menghadapi perkara begini. Tak perlu risau sebab benda ni hanyalah sementara sahaja.

Apa punca payudara bengkak dan sakit ni ? 🤔

Antara dua hingga enam hari selepas bersalin, susu badan terhasil dengan banyaknya untuk memenuhi keperluan bayi anda. Pada masa yang sama, lebih banyak darah mengalir ke buah dada dan sesetengah tisu disekelilingnya akan membengkak. Akibatnya? Payudara yang penuh dan bengkak.

Bukan semua ibu baru mengalami bengkak payudara dalam erti kata yang sebenar. Sesetengah wanita mendapati buah dada mereka hanya menjadi lebih penuh sedikit, tetapi sesetengah yang lain pula mendapati payudara mereka telah menjadi sungguh besar dan keras.

Walaupun begitu, payudara bengkak sepatutnya hanya keadaan yang sementara sahaja. Selagi bayi anda melekap dengan betul dan diberi susu sekerap yang mungkin, bengkak anda akan cepat reda.

#InfoByMhamsb #MinyakHerbaAsmak #AsmakBabyCare #MaduKurmaMerah

Sumber : Babycenter.com


Anda mempunyai masalah susu badan kurang meriah? Risaunyer bila bayi asik Merengek sahaja kerana tak cukup susu, betul tak?

Macam-macam petua kak siti amalkan untuk tambah susu badan masa baby kecil dulu. Antaranya, air rebusan longan + kurma, minum air milo kerap, urutan semasa berpantang, minum air masak secukupnya, air rendaman halba, pelbagai produk milk booster dan macam-macam lagi. Tapi, yang serasi dengan Kak Siti air rebusan kurma bersama longan dan air rendaman halba. Air rebusan kurma tu sedap  Sekali wat stok memang berbotol. Air rendaman halba tu, kurang sedap sikit. Halba yang mana? Ala, halba yang kita masukkan dalam masakan nasi dagang ataupun kari tu.

Air rebusan kurma dan longan. 

Air rendaman halba. 

Sekarang ASMAK ade keluarkan produk terbaru tau, yang diberi nama MADU KURMA MERAH.
.
Lebih mudah dengan #MaduKurmaMerah. Dah siap semua,boleh terus ambil minum. Boleh juga dibancuh air atau susu.
.
Kandungan utama, madu, halia bentong  halba, kurma merah dan goji. Meriah gitew khasiatnya.




Kalau madu dan kurma mesti ramai dah tahu khasiatnya kan. Yang bestnya, lelaki atau perempuan dua-dua boleh amalkan tau. Banyak kelebihan dia.
.
Siapa berminat nak tahu lebih lanjut boleh piyem ye😊

Www.wasap.my/60197582312/KurmaMaduMerah

#madukurmamerah
#banyakkhasiat
#keluaranterbaru

Comments

Popular posts from this blog

BAGAIMANA NAK MENGHILANGKAN KAHAK HIJAU.

BUAH-BUAHAN YANG AMAT SESUAI DIAMALKAN KETIKA MENGANDUNG.

TIPS MENJEMPUT REZEKI