MINYAK JOJOBA BAIK UNTUK RAWATAN RAMBUT


Pernah dengar tentang Minyak Jojoba?


Minyak jojoba dihasilkan dari perahan biji yang berasal dari tanaman ini. Minyak Jojoba banyak mengandung vitamin dan mineral yang bermanfaat bagi kesihatan kulit kepala dan rambut.

Beberapa kandungan dalam minyak jojoba yang esensial diantaranya adalah vitamin E, vitamin B-komplek, tembaga dan iodin.
Minyak jojoba juga cukup lembut untuk digunakan pada kulit yang sensitif tanpa menimbulkan reaksi alergik.

Antara kebaikan jojoba oil pada kulit kepala dan rambut.

1. Mengatasi Masalah Kulit Berminyak

Mungkin terdengar menakutkan bila kita menyapu minyak pada kulit kepala berminyak, namun minyak jojoba dapat membantu mengatasi jumlah sebum (minyak) pada kulit kepala.

2. Pelembab Serbaguna

Minyak jojoba dapat digunakan sebagai pelembab mulai dari akar rambut hingga ke hujung rambut.hanya dengan menggunakan 4 ke 6 titis pada kulit kepala dan akar rambut,rambut menjadi hitam dan kelihatan lembab.

3. Mengatasi Masalah Rambut Kering

Minyak jojoba boleh digunakan juga sebagai solusi untuk mengatasi masalah rambut kering. Misalnya, menyapu minyak jojoba pada rambut setelah rambut di cuci dengan air suam.jadi minya jojoba mudah meresap kedalam kulit kepala.

4. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut

Minyak jojoba bagus untuk kulit kepala yang kering dan dapat menghilangkan jerawat di kepala. Gunakan minyak jojoba untuk membuat rambut lebih lembut dan bersinar.

Minyak jojoba mampu membersihkan folikel-folikel rambut dari kekotoran yang menyumbat, sehingga dapat mengurangkan rambut gugur,nipis dan jarang sekaligus meningkatkan pertumbuhan anak rambut.

Antioksidan yang terkandung di dalam minyak jojoba juga berfungsi sebagai pelindung kulit kepala dan mencegah rambut bercabang dan gugur.

Anda Mengalami MASALAH Rambut Dan Kulit Kepala Seperti Di Bawah?

😔Rambut banyak Gugur Dan makin Jarang?
😔Masalah Kepala Makin Botak?
😔Masalah kulit Kepala gatal ?
😔 Masalah Kelemumur dan berminyak?
😩 Rambut Kusut Dan Pecah?
😩Rambut Beruban?
😔Masalah psoriasis Di Kepala?
😔Kulit kepala Tumbuh Jerawat?
😔Rambut Berbau Hapak?

Ini adalah Kepakaran kami ialah membantu kaum lelaki dan wanita yang mengalami masalah kurang hensem, cantik dan kurang keyakinan diri akibat masalah keguguran rambut atau rambut nipis dan kulit kepala berminyak.

InsyaAllah, rambut anda makin bermaya, lebat, beralun dan berseri setelah mencuba set rawatan rambut kami.

#ProdukAsmakMujarab #ProdukSemulajadi #AsmakbyMhamsb #ShampooBungaRayaPlus #SevenisHairOil #HairMosturizerwithSerum #SetRawatanRambutAsmak

Comments

Popular posts from this blog

BAGAIMANA NAK MENGHILANGKAN KAHAK HIJAU.

BUAH-BUAHAN YANG AMAT SESUAI DIAMALKAN KETIKA MENGANDUNG.

TIPS MENJEMPUT REZEKI