PENTINGNYA BERURUT UNTUK IBU BERPANTANG



Sejak akhir-akhir, makin ramai yang mengambil keputusan untuk berpantang sendiri tanpa bantuan ibu. Mungkin disebabkan faktor kesihatan ibu atau ibu sudah meninggal dunia. Jadi, jalan mudah berpantang sendiri. Bagi mereka yang berkemampuan dan ada budget lebih, ada yang ambil pakej beroantang dengan 'Confinement Lady' atau 'Confinement Centre'.

Mana-mana boleh , yang penting keselesaan ibu dan bayi itu.

Jika anda memilih untuk berpantang sendiri di rumah. Penglibatan suami sangat penting dalam memberikan bantuan dan sokongan. Suami perlu menjadi orang kuat yang membantu isteri sepanjang tempoh berpantang kerana proses bersalin amat meletihan dan menggunakan banyak tenaga.

Encik suami, jangan lepas tangan pula. anda boleh bantu isteri dengan membuat kerjarumah. Tak lama, kejap jur dalam 40 hari sahaja. Mohon tunjuk ajar isteri jika kurang jelas especially, bab memasak. Tak mustahil coz daddy zaman sekarang tak kurang hebatnya.

Jika anda berpantang sendiri, jangan lupa masukkan aktiviti Berurut. Personally, Kak Siti merasakan Berurut merupakan keperluan ada dalam to do list tempoh berpantang. rasa ringan badan dan cergas. Seronok tau. Sampai sekarang, jika ada kelapangan balik kampung kak siti akan sekali sekala berurut dengan bidan kampung.

Pastikan anda sudah membuat tempahan awal bidan atau tukang urut untuk mengurut anda semasa berpantang.

.
Semoga bermanfaat

Comments

  1. Numpang promo ya Admin^^
    ajoqq^^com
    mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
    mari segera bergabung dengan kami.....
    di ajopk.club....^_~
    segera di add Whatshapp : +855969190856

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

BAGAIMANA NAK MENGHILANGKAN KAHAK HIJAU.

BUAH-BUAHAN YANG AMAT SESUAI DIAMALKAN KETIKA MENGANDUNG.

TIPS MENJEMPUT REZEKI